Mielőtt a csomag nekivágna az utolsó kilométereknek.
Ügyfeleinknek úgy tűnhet, hogy szolgáltatásunk egyszerű: felvesszük a csomagot vagy a bevásárolt élelmiszereket a raktárban, bepakoljuk az autóba, és elvisszük a vásárlóhoz. Nem is gondolnák, mennyi buktatóval kell szembenéznünk, különösen az adatok terén, mielőtt a csomagok útnak indulhatnának. Tartson velünk, és ismerje meg, mi mindennek kell végbemennie ahhoz, hogy a csomagjait eljuttassuk a vásárlóhoz, és hogy az Önök munkatársaival és a fejlett technológiával való együttműködés hogyan segíti a zökkenőmentes kézbesítést.
Az utolsó kilométeres logisztika megoldásainak tervezése
Mint minden utazás, a mi utunk is a térkép böngészésével kezdődik. Miután a szolgáltatás megrendelőjével tisztáztuk a részleteket annak formájáról és lehetőségeiről, elkezdünk dolgozni a webáruház számára ideális utolsó kilométeres logisztikai megoldások megtervezésén. Fejlett technológiák segítségével szimulált szállítási forgatókönyveket modellezünk az adott városokban. Az átvételi pontok (az Ön raktárai, darkstore-jai, üzletei) és a kiszállítási terület elhelyezkedése elsődleges szerepet játszik. Itt a feltételezett szállítási ablakokban megtervezzük a valószínűsíthető útvonalakat, miközben a várost egyes városrészekre, az úgynevezett zónákra osztjuk. Ez biztosítja, hogy a lehető legtöbb ügyfelet szolgálhassuk ki, miközben az autóinkat és a futárainkat is maximális kapacitáson tartjuk. Ezzel a költségeket is alacsonyan tartjuk, és a környezetet is kíméljük.
Bill esettanulmányában bemutatjuk, hogyan működik a gyakorlatban az utolsó kilométeres logisztika konfigurálása.
A kereslet előrejelzése és a kapacitások allokálása
Ha már tudjuk, hogy hova fogunk szállítani, jön a következő lépés és a következő technológia – a megrendelés-előrejelző. Összehangoljuk a végfelhasználók várható igényeit és az optimális futár- és járműkapacitásokat, hogy még csúcsidőben se legyenek késések. Önnek ezután nem marad más teendője, minthogy időablakokat kínáljon ügyfeleinek a kiszállításra. Ezek mérete akár már 30 percnél is kezdődhet.
A megrendelések és az adatok átadása
A megrendelések gyűlnek, a szállítási igények meghatározásra kerülnek, elkezdhetjük a konkrét szállítások előkészítését. A webáruházzal való integrációnak köszönhetően valós időben vesszük át az adatokat, és azokat a saját szükségleteinknek megfelelően feldolgozzuk.
A lényeg számunkra a megrendelés azonosítása (cím vagy GPS) és a kiválasztott szállítási idő (slot). Ezeknek köszönhetően tudjuk besorolni az ügyfelet a hely és az idő szempontjából, és ezáltal optimalizálni a szállítási útvonalakat. Emellett mindenképpen szükségünk van az ügyfél nevére és elérhetőségére, hogy felvehessük vele a kapcsolatot.
A kiszállítások kiszámításakor azonban ennél jóval több információval dolgozhatunk. Például figyelembe vehetjük, hogy a megrendelés milyen nehéz vagy nagy, ami jelzi, hogy mennyi időbe telik a kirakodás az ügyfélnél. Hasonlóképpen képesek vagyunk olyan információkkal is dolgozni, hogy az ügyfél az 5. emeleten lakik, és a házban nincs lift. Ezen információk összegyűjtése csak Önön és webáruháza felhasználói felületén múlik. Minél több adat áll rendelkezésünkre, annál jobban ki tudjuk szolgálni az ügyfeleit, de nem fogjuk arra kényszeríteni, hogy olyan adatokat gyűjtsön, amelyeknek nincs értelme az Ön számára.
Annak viszont mindenképpen örülnénk, ha olyan extra adatok integrálására is sor kerülne, amelyek ugyan nem befolyásolják az útvonaltervezést, de a futár számára fontosak. Ide tartozik például a 18 éven felüliek számára történő áruszállítás vagy a törékeny tárgyak jelölése.
A kérés elküldése a raktárba
Ha már megterveztük az útvonalakat, itt az ideje, hogy továbbítsuk a kérést a raktárba a küldemény előkészítése érdekében, a kívánt átvételi időpontra vonatkozó információkkal együtt. A kijelölt időpontban futáraink megjelennek az Ön telephelyén, átveszik az árut, és elindulnak az ügyfélhez. Abban a pillanatban, amikor átvesszük a bevásárolt árukat vagy a csomagot, szöveges üzenetet küldünk az ügyfélnek egy hivatkozással, amelyen keresztül nyomon követheti a futár útját a térképen. Ezáltal az ügyfél pontosan látni fogja, hogy a küldeményt az időintervallum elején vagy végén várhatja-e, ami nagyon népszerű funkció.
Az utolsó lépés ezután a küldemény átadása az ügyfélnek. Alapesetben a második ajtóig szállítunk, az elektromos készülékek esetében pedig az alapvető telepítést, illetve a régi készülékek elszállítását is vállaljuk. Professzionális és felkészült futáraink nem okoznak csalódást. Természetesen rendelkeznek az élelmiszerek kiszállításához szükséges minden engedéllyel, továbbá fizetési terminállal is, így a kényelmes, utánvéttel történő fizetés sem lehet akadály. Az általunk kiszállított küldemények biztosítva is vannak. Mindezekkel a szolgáltatásokkal nagyban hozzájárulunk ahhoz, hogy az Ön webáruháza jobb vásárlói élményt nyújtson. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy hosszú távon a megrendelések 92%-át sikerül a kiválasztott időablakon belül teljesítenünk.
Amint láthatja, a két cég közötti szoros együttműködés elengedhetetlen a megrendelések sikeres kézbesítéséhez. Ügyfeleink és végfelhasználóink visszajelzései alapján azonban tudjuk, hogy a logisztikai folyamatok előkészítésébe és az adatintegrációba fektetett munka gyorsan megtérül a több megrendelés, a hűséges ügyfelek és a vásárlói elégedettség növekedése formájában.
Ön is még több elégedett ügyfélre és gondtalan utolsó kilométeres logisztikára vágyik? Vegye fel velünk a kapcsolatot, szívesen megvitatjuk Önnel a lehetőségeket.