Három módszer webáruházának integrálására a DODO rendszerébe
A DODO-nál a logisztikát és a technológiát ötvözzük, ezért az adatok kulcsfontosságúak a számunkra. Szükségünk rájuk van ahhoz, hogy hatékonyan megtervezzük az útvonalakat és ügyfeleinek időben kiszállíthassuk a megrendeléseket. E technológiánknak köszönhetően ön valós időben nyomon követheti a megrendeléseket. Tartson velünk, és tekintse meg, hogy mi a 3 leggyakoribb lehetőség webáruháza integrálására a rendszereinkbe, illetve ismerje meg az egyes megoldások előnyeit és hátrányait.
A kapcsolódás különböző típusai a megrendelések kézbesítési folyamatának automatizáltsága és skálázhatósága tekintetében különböznek egymástól. Valamennyi megoldás közös előnye azonban az, hogy a kapacitást kézben tudja tartani, azaz a weboldalán megjelenítheti az előre egyeztetett számú, fokozatosan értékesített kiszállítási idősávokat.
API-integráció
Az API (Application Programming Interface – alkalmazásprogramozási interfész) integráció mindkét fél számára a legnagyobb rugalmasságot, valamint a rendeléskezelés automatizálásának lehetőségét biztosítja. Technikai szempontból a csatlakozási folyamat nagyobb kihívást jelent, de ha egyszer beállítjuk, rengeteg gondot és manuálisan elvégzendő munkát levesz a válláról.
Az API-integráció előnyei
Testreszabhatóság. Az API-integráció nagyon rugalmas, így a teljes szállítási folyamatot az ön igényeihez tudjuk igazítani.
Valós idejű aktualizálás. A valós idejű szállítási információk javítják a nyomon követési és küldeménykezelési lehetőségeket.
Automatizálás. Az API-nak köszönhetően elkerüljük az adatok kézi felülírását, így a teljes szállítási folyamat egyszerűbbé válik számunkra és az ön számára is. Ráadásul a hibák száma is minimálisra csökken.
Skálázhatóság. Az API-integráció képes együtt növekedni az ön vállalkozásával. Mi és a szoftver is készen állunk a küldemények megnövekedett mennyiségére.
Integráció más rendszerekkel. Ha több rendszerhez, például egy WMS-hez vagy egy könyvelőszoftverhez kell csatlakoznunk, azt a legjobban az API-val tudjuk megoldani.
Az API integráció hátrányai
Magasabb technikai követelmények. Az API-integráció beállítása és kezelése technikai jártasságot igényel. Ha nincs házon belüli informatikai csapata, a folyamat nagyobb kihívást jelenthet.
Az implementációhoz szükséges idő. Más lehetőségekhez képest az API-integráció előkészítése hosszabb időt vehet igénybe.
Shoptet plugin
Azok számára, akik Shoptetet használnak, létrehoztunk egy speciális bővítményt (plugint), amely automatizálja a szállítási folyamatot. Az integráció rendkívül egyszerű.
A Shoptet plugin előnyei
Könnyen megvalósítható integráció. A Shoptet plugint úgy fejlesztettük ki, hogy könnyen integrálható legyen a rendszerébe. Nem igényel speciális technikai tudást, mindent a Shoptet webáruház adminisztrációs felületén vezérelhet.
Automatizálás. A plugin automatikusan, valós időben szinkronizálja a webáruháza megrendeléseit a mi rendszereinkkel. Így elkerülhető az adatok felülírása vagy továbbküldése.
Hibák csökkentése. Az automatizálásnak és a valós idejű szinkronizálásnak köszönhetően csökken a hibák valószínűsége a szállítási folyamatban.
Hatékonyság. A plugin használatával csökkentheti a kiszállítás kezelésére fordított időt, így ön a vállalkozás más területeire összpontosíthat.
A Shoptet plugin hátrányai
Korlátozott testreszabhatóság. Bár a Shoptet plugint a maximális integrációs lehetőségekre terveztük, nem annyira testreszabható, mint az API.
Egyetlen szolgáltatótól való függés. Ha ön a jövőben úgy dönt, hogy nem a Shopteten futtatja webáruházát, akkor a DODO integrációval is újra foglalkoznia kell.
Customer Portal
Az adatok továbbításának harmadik lehetséges módja a „Customer Portal” nevű szolgáltatásunk. Ezen a platformon manuálisan töltheti fel a megrendeléseket, például CSV formátumban. Ezt követően gondoskodunk a kiszállításukról.
A Customer Portal előnyei
Egyszerűség. A Customer Portal megoldás nem igényel összetett informatikai bevezetést vagy rendszercsatlakozást. Ezért ideális a kisebb webáruházak vagy a kisebb számú megrendelést feldolgozó üzletek számára.
Alacsony költségek. A Customer Portal nem igényel további informatikai kiadásokat. Gyors, könnyen használható és költséghatékony.
Jelentések exportálásának lehetősége. A megrendelések és a szállítási jelentések CSV formátumban exportálhatók a portálról, majd feltölthetők az ön által használt egyéb programokba.
A megrendelések státuszára vonatkozó információk. A Customer Portalba való bejelentkezést követően lehetősége van nyomon követni, hogy egy küldemény mikor kerül kézbesítésre. A futárszolgálat esetleges késéseiről is láthat információkat.
A Customer Portal hátrányai
Manuális adatbevitel. Az API-integrációval vagy a Shoptet pluginnal ellentétben a Customer Portal a megrendelések kézi bevitelét igényli, ami időigényes lehet.
Kevésbé skálázható. A Customer Portal megoldás kisebb mennyiségű megrendelésekhez ideális. A nagyobb partnerek vagy a gyorsan növekvő webáruházak számára a portál idővel már nem megfelelő.
Kevésbé automatizált. A Customer Portal nem rendelkezik olyan magas szintű automatizálással, mint az API-integráció vagy a Shoptet plugin. Ez több hibához vezethet a szállítási folyamatban.
Az expressz kézbesítés megadása bonyolultabb. Ha nagyobb számú küldeményt kell expressz kézbesítenie, akkor azokat kézzel saját magának kell beírnia a rendszerbe.
A DODO-nál kisebb mennyiségű megrendeléseket és nagy volumenű kiszállításokat is tudunk kezelni, minimális vagy teljes automatizálással. Ez csak önön és webáruháza igényein múlik. Mindig együtt dolgozunk önnel, hogy olyan megoldást válasszunk, amely maximalizálja a hatékonyságot és javítja a vásárlói élményt.
Szeretné megbeszélni, hogy melyik integrációs módszer a legjobb az ön webáruháza számára? Vegye fel velünk a kapcsolatot.