Hogyan kezeljük a Black Friday alatti megrendelések áradatát, és hogyan ne veszítsük el közben a fejünket?
A Black Friday nagyszerű lehetőséget kínál az eladások fellendítésére, ugyanakkor a megrendelések gyors növekedésének kezelése nem könnyű. Webáruházunk sikere attól függ, hogy mennyire jól készítjük elő a logisztikát. Mire kell összpontosítani ahhoz, hogy mindenki elégedett legyen?
Mielőtt a logisztikával foglalkoznánk, foglaljuk össze az előkészítő szakaszokat, hogy a vásárlók valóban vásároljanak, és így legyen mit a futárokra bízni.
Próbáljuk meg felbecsülni a kereslet várható növekedését
Tekintsük át az előző év értékesítési adatait, és igyekezzünk mintákat felfedezni a vásárlók viselkedésében. Emellett a beszállítóktól származó információk alapján vegyük figyelembe a termékkínálat változásait, az akciós termékeket és az aktuális trendeket. Ezek az információk segítenek megjósolni, hogy mely termékek iránt várhatóan mikor lesz a legnagyobb kereslet.
Ellenőrizzük a weboldal helyes működését
Semmi sem tudja gyorsabban tönkretenni hitelességünket és az ügyfélkapcsolatainkat, mint egy rosszul működő weboldal. Győződjünk meg róla, hogy weboldalunk képes anélkül kezelni a forgalom jelentős növekedését, hogy lelassulna vagy lefagyna. Vegyük fel a kapcsolatot a DevOps-szolgáltatónkkal, és kérjük az infrastruktúra megerősítését, valamint lehetőség szerint a terheléses tesztelést.
Optimalizáljuk a weboldalt
A weboldal műszaki szempontjai mellett összpontosítsunk a frontendre is. Ellenőrizzük a betöltési időket és javítsuk az esetleges késéseket. Teszteljük le, hogy a rendelési és fizetési folyamat valóban egyszerű és működőképes, valamint azt is, hogy az ügyfelek nem tévedneke el a navigálás során. Ezek az apróságok gyakran döntő szerepet játszanak abban, hogy a látogató vásárol-e vagy sem. És ne feledkezzünk meg a weboldal mobil verziójáról sem.
Készítsük fel a csapatot a forgalom növekedésére
Sok vásárló először éppen a Black Friday alkalmával találkozik a webáruházunkkal, és az első benyomás talán a legfontosabb. Egyeztessünk tehát a raktárral és az ügyfélszolgálati csapattal, és fontoljuk meg ideiglenes alkalmazottak felvételét. Fontos, hogy mindenki megértse, miért is szervezzük a Black Friday akciót, és hogy mit jelent ez a munkájuk szempontjából.
Készítsünk vészhelyzeti terveket is az esetleges válsághelyzetekre, például ha készlethiány lép fel, a megrendelt áru késik vagy műszaki nehézségek jelentkeznek. A gyorsaság itt kulcsfontosságú, ezért motiváljuk ügyfélszolgálatunkat, hogy gyorsan és készségesen válaszoljanak minden csatornán.
Állítsuk be a szállítás és az utolsó kilométer logisztikájának lehetőségeit
Van valami ijesztőbb a hátrahagyott kosaraknál? Akár hiszik, akár nem, a rendelkezésre álló szállítási lehetőségek kínálata és gyorsasága sokat segíthet a sikerben. Egy idei felmérés szerintidei felmérés szerint a lassú kiszállítás miatt a vásárlók 37%-a hagyja hátra a kosarat. A többféle házhoz szállítási opció nagyobb rugalmasságot biztosít az ügyfeleknek és versenyelőnyt jelent a webáruház számára.
Kiszállítás időablakokban
Az időablakos kiszállítás segíthet racionalizálni a teljes logisztikai folyamatot a megrendelések legnagyobb rohama alatt is. Ha lehetővé tesszük ügyfeleink számára, hogy kiválaszthassák az általuk preferált szállítási időpontot, azzal jelentősen csökkenthetjük a sikertelen vagy lekésett kézbesítések valószínűségét. Ez költségmegtakarítást jelent és növeli az ügyfelek általános elégedettségét. Míg korábban a meghatározott időablakon belüli kiszállítás inkább kivételes extrának számított, ma már a magyarok több mint egyharmada (37%) számára fontos ez a szolgáltatás.
Dinamikus árazás
Egy másik eszköz, amely segítheti a kiszállítás felgyorsítását és a szállítási költségek csökkentését az ügyfelek számára, a dinamikus árazás. Az árak kifinomult algoritmusok és adatelemzés segítségével különböző tényezők, például a kereslet, a napszak, a konkurencia és a vásárlók elhelyezkedése alapján valós időben kerülnek optimalizálásra. Ezáltal a webáruházzal együtt lehetővé tesszük vásárlóink számára, hogy a megrendelt termékeket még aznap, kedvezőbb áron kapják kézhez. Ugyanakkor a dinamikus árazásnak köszönhetően a megrendelések a nap folyamán jobban eloszlanak, ami csökkenti a raktár és a futárok leterheltségét is a szállítási csúcsidőszakok alatt.
Egyszerűsítsük le az áruk visszaküldésének folyamatát
Sajnos a több megrendelés több visszárut is jelent. Egyrészt az emberek impulzívan vásárolnak, másrészt pedig előfordul, hogy ugyanazt a terméket több méretben is megveszik, hogy biztosra menjenek. Ezért fel kell készülnünk arra, hogy az áru egy részét vissza fogják küldeni. A visszaküldési folyamatnak ugyanakkor a lehető legegyszerűbbnek kell lennie az ügyfelek számára. Alapvető fontosságúak az egyértelmű utasítások. Csomagoljuk ezeket is az áru mellé, vagy küldjük el automatikusan e-mailben a számlával együtt. Nem biztos, hogy az a legjobb megoldás, ha csupán közzétesszük a kitöltendő űrlapot az interneten, hiszen nem mindenkinek van otthon nyomtatója. Ha ügyfélbarátabbak szeretnénk lenni, küldjünk előre kinyomtatott címkéket, QR-kódokat, vagy ajánljuk fel, hogy akár az ügyfél otthonában is átvesszük a visszaküldendő termékeket. A pozitív vásárlói élményhez az ingyenes visszaküldés vagy a hosszabb visszaküldési idő is hozzájárulhat.
A Black Friday is a hosszú távról szól
A Black Friday lényege nem csak az eladások növelésében rejlik, hanem kiváló lehetőség arra is, hogy hosszú távú kapcsolatokat építsünk a vásárlókkal. Ha a vásárlás, a szállítás és a visszaküldés folyamatának egyszerűsítésére összpontosítunk, akkor az alkalmi vásárlókból hűséges vásárlói bázist alakíthatunk ki.
Szeretnéd tökéletesen menedzselni a Black Friday alatti vagy a karácsonyi kiszállításokat? Vedd fel velünk a kapcsolatot, szívesen segítünk az utolsó kilométer logisztikájának kialakításában.