28/10/2022

A csomagolás mint logisztikai tényező

Az egész globális kereskedelem a logisztikára épül. Éppen ezért, a csomagolás egy rendkívűl összetett forma, hiszen nem csak bizonyos funkciókat tölt be mint például a védelem, de hasznos kommunikációs formulája is a marketingnek. A megfelelő csomagolás meghatározásával nem csak csökkenteni tudunk bizonyos alternatívákat, mint például a nyersanyag felhasználása, de a fenntarthatóságra is oda tudunk ügyelni. 

Az e-kereskedelem és a logisztika trendjei jelentős hatással vannak a csomagolásgyártókra, akik napról napra bonyolultabbá teszik a csomagolás fázisait. Ezek külső és belső tényezőknek köszönhetőek, mint például a nyersanyag változásai, azoknak kivitelezése, új trendek megcélzása és a kommunikáció eredményes kivitelezése. 

A csomagolást ellensúlyozza a cégünk által kivitelezett szolgáltatások, hiszen ún. thermoboxokban szállítjuk az árukat, melyek részben a nyersanyag felhasználást, másrészről pedig a környezetre ható kibocsátást gátolják meg. Ezáltal a szállítás gazdaságos és sérülésmentes. Jól választott, optimálisan megtervezett csomagolással eleget tehetünk ezek elvárásainak. 

Miért fontos a csomagolás?

A csomagolás azért fontos tényező a logisztikában, mert a csomagolási hibásodások –  és számtalan hasonló negatív hatásokkal bíró meghibásodások –  hatással vannak az FMCG vagy a CPG termékek gyártóira, akik egyszerűen nem tudják a csomagolást folyamatosan ellenőrizni. Az állandó kereslet és bővülő piac miatt az FMCG/CPG termékek gyártói “just-in-time” folyamatot használják, hogy gyorsabban tudják az árukat gyártani, majd időben kiszállítani a kiskereskedőkhöz, illetve vevőkhöz. 

Ráadásul, a rohanás ellenére gyakran nem tudják indokolni a drága raktárterületek igénybevételét olcsó csomagolási termékek tárolására. Mivel sok ügyfél igenis csatlakozik a csomagok tárolásának csökkentéséhez, a csomagolásgyártóknak egy újfajta technikát kell alkalmazniuk ahhoz, hogy gyors és olcsó logisztikai megoldást tudjanak nyújtani a “just-in-time” folyamatok kivitelezéséhez. 

Emiatt a csomagolóanyag-gyártók komplikált helyzetben vannak, amikor e-kereskedelemről van szó. Példának okáért, ahhoz, hogy optimalizálni tudják a működési folyamatokat egy újfajta technológiára lenne szükség, ami biztosítja a termékminőség fenntartását, a termelékenység növelését, és a költségek alacsonyan tartását. 

Az Expressz, Sameday illetve Nextday delivery szolgáltatásaink segíthetnek a gyártók hatékonyságának javításában. Köszönhetően a gyors kiszállításnak, és olyan funkcióknak, mint a visszatérő útvonalak, amelyek csökkentik az adminisztratív és ismétlődő feladatokat a regionális és hazai útvonalakon kínált versenyképes áraknak. A disztribúciótól kezdve megtervezzük, működtetjük, és optimalizáljuk az útvonalakat, ezzel is növeljük a kiszállítás élményét és a fenntarthatóságra is ügyelünk, valamint az árakkal is versenyt futunk. 

Ezért is fontos tudni arról, hogy milyen csomagolások alapján történnek a kiszállítások

A logisztikai cégek számára egy csomagolás akkor jó, ha az eddigi termékeknél egy jobb, erősebb, minőségibb, olcsóbb alternatívát kínál. A logisztikai szempontok alapján, a megfelelő csomagolás ne legyen se alul, se felül méretezve, mert az felesleges anyagfelhasználással jár. 

A DODO, mint okoslogisztika élénjáró vállalat nem veszi igénybe a termékek, illetve árucikkek ki és becsomagolását, lévén, hogy az árucikkek becsomagolása partnereink feladatköréhez tartozik. Mivel az árumozgatásra kifejlesztett szolgáltatásokat értékesítünk, mi a csomagolások hidegen és melegen tartása mellett az árucikkek minőségének megőrzéséért felelünk. Számunkra a legfontosabb az emberközpontú megközelítés, miszerint, vállalatunk saját kezűleg tartja a minőséget az árucikkek mozgatására, hogy azok minnél komfortosabban, minőségben és pontosságban tudjanak a vásárlók elé kerülni kiszállításukkor.