11/06/2024

Stratégia az e-kereskedelem számára: A fenntartható logisztika

A fogyasztók a fenntarthatóságra szavaznak. Milyen kihívásokkal kell szembenézniük az e-kereskedelmi és a kézbesítő cégeknek? Mire figyeljenek, és hogyan oldják meg a város körüli logisztikát az áruk vagy élelmiszerek kiszállításakor?

A vásárlók egyre érzékenyebbek a fenntarthatóság kérdésére

Jelentősen változik a vásárlók fenntarthatósággal kapcsolatos felfogása az online vásárlás során. Egyre inkább tudatosulnak az olyan környezeti problémák, mint az éghajlatváltozás, a műanyagszennyezés vagy a természeti erőforrások kimerülése. A vásárlók egyre érzékenyebbek ezekre a kérdésekre, és keresik a módját annak, hogyan minimalizálhatják környezeti lábnyomukat. Ez a magatartás leginkább a fiatalabb generáció körében figyelhető meg.  

A fiatalabb generáció szívesen választja az online kiszállítást

A vásárlók egyre gyakrabban élnek az online vásárlás lehetőségével, legyen szó akár webáruházakból származó árukról, akár élelmiszerek vásárlásáról, amelyeket futárszolgálat szállít házhoz. Azok a vállalkozások, amelyek nyitottak a fenntartható gyakorlatokkal, például a környezetbarátabb anyagokkal vagy logisztikával kapcsolatban, így nagyobb fogyasztói szimpátiát és egyben versenyelőnyt szerezhetnek azokkal a webáruházakkal szemben, amelyek nem elkötelezettek a fenntarthatóság iránt, és nem veszik azt figyelembe üzleti tevékenységük során. 

Tipp! Tudjon meg többet a DODO-nál megvalósított fenntartható szállításról.

Az emberek hajlandóak felárat fizetni a termékekért vagy a gyors és fenntartható szállításért

Egyes fenntartható lehetőségek drágábbak lehetnek, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy különösen a fiatalabb vásárlók hajlandóak magasabb árat fizetni a környezetbarátabb, fenntarthatóbb módon csomagolt vagy a csomagküldéshez fenntarthatóbb szállítást használó termékekért. A fiatalabb generáció az a generációnak tekinthető, amely már beleszületett a digitális világba, amelyre nagy hatással vannak a közösségi média tartalmai, és amely a legtöbbet használja az online vásárlást. Ezért van értelme az ő igényeiket is figyelembe venni az átfogó stratégiában. 

Az utolsó mérföld logisztikája és a csomagkézbesítés kihívásai

Miközben a fiatalabb generáció támogatja a fenntarthatóságot és az e téren átlátható márkákat, nagy hangsúlyt fektet a gyors kézbesítésre is. Az online áruházak és a logisztika így meglehetősen nagy kihívással néznek szembe. Bizonyos esetekben a fiatalabb generáció a webáruházakba való visszatérés arányát is növeli, és itt fontos, hogy a webáruházak jól kezeljék a fenntarthatóságot, különösen a logisztika területén. 

Tipp! Olvassa el, miért érdemes az utolsó mérföld kiszállítását implementálnia webáruházában.

Sok webáruház számára jobb, ha kiszervezik a logisztikát

A szállítmányozási vállalatok tehát folyamatosan kutatják a leginkább környezetbarát szállítási lehetőségeket. Például kerékpárokat vagy elektromos autókat vagy robogókat, amelyeket használhatnak. Sok webáruház számára problémát jelenthet bizonyos trendek megvalósítása, például a gyorsabb szállítás, automatizálás stb. Egyre gyakrabban fordul elő ezért, hogy a webáruházak kiszervezik a logisztikát, mert csak így garantálható a határidőre és az ügyfél által választott időintervallumban történő szállítás. 

Az utolsó mérföld szállítása mint a legigényesebb szállítási fázis

A logisztika legösszetettebb fázisa az utolsó mérföldes szállítás. Itt különböző problémák merülhetnek fel, amelyek veszélyeztetik a végfelhasználóhoz történő kiszállítást. Legyen szó akár a szállításban bekövetkező fennakadásról, rossz időjárásról, forgalmi csúcsról vagy az ügyfél megrendelésének utolsó pillanatban történő módosításáról. Azok a webáruházak, amelyek nincsenek erre felkészülve, a késedelmes szállítással kapcsolatos problémákkal szembesülnek, és a vásárló legközelebb esetleg egy versenytársnál vásárol. Az utolsó mérföldes kiszállítás az egész út legdrágább szakasza. A szállítási költségek 53%-át teszi ki. 

A napon belüli kiszállítás ma már alap

A legtöbb vásárló napon belüli kiszállítást szeretne. Az élelmiszer szegmensben a szállítási idők még rövidebbek, és a fogyasztók az expressz kézbesítést részesítik előnyben. Akár egyharmaduk is képes elhagyni a bevásárlókosarát, ha a szállítás lassú. A szállítási idő, a szállítás, az üzemanyag-fogyasztás vagy a futárok alkalmazásának optimalizálása kulcsfontosságú a sikeres szállításhoz. A költségek és a szervezés mellett a kiszállítások számának ugrásszerű növekedése is problémát jelenthet, mivel a városokban torlódásokat és légszennyezést okoz.

Tipp! Szállíttassa velünk az áruját. A fenntarthatóság az egyik alappillérünk.
A DODO-nál olyan logisztikai platformot használunk, amely segít a lehető leghatékonyabban megtervezni az útvonalakat, figyelembe véve a forgalmat, a távolságot és a szállítmányok mennyiségét. Minden útra egy optimálisan megtöltött teherautót küldünk, és a legjobb útvonalat használjuk, hogy ne terheljük a városok forgalmát. Emellett flottánk97%-a CNG-üzemű járművekből áll.