23/02/2024

2023 a DODO-nál: több mint 6 millió kiszállított megrendelés és rekordnagyságú forgalom 

88 város, 2600 futár, 6 millió megrendelés és több mint 63 millió euró forgalom. Ez volt 2023 a számok tükrében. Ám ezen túlmenően bevezettünk néhány jelentős újítást is az utolsó kilométeres logisztika területén. Olvasson tovább, hogy megtudja, melyek ezek. 

A legforgalmasabb napunkon 29 000 megrendelést szállítottunk ki

Már 14 szegmensben és 88 városban biztosítjuk az utolsó kilométeres logisztikát szerte Európában. Mi szállítjuk például a Decathlon és a Hervis üzletláncok sportfelszereléseinek vagy az Electro World és a Nay elektronikai cikkeinek jelentős részét. Zöld autóink emellett gyógyszereket is fuvaroznak a dr. Max vagy Benu patikák vásárlóinak, illetve a Rossmann áruházak termékeit is mi juttatjuk el a megrendelőknek. 

Tavaly a napi átlagos szállítási mennyiség 16 400 megrendelés volt. Az év legforgalmasabb napján 29 075 megrendelést szállítottunk ki, a megrendelések száma az egész évben meghaladta a 6 milliót. A gyors és szakszerű kézbesítésről 2600 futár gondoskodott. Irodáinkban összesen 240 munkatársunk biztosította a folyamatok zökkenőmentes lebonyolítását. 

Mi vagyunk az egyik leggyakrabban igénybe vett futárszolgálat Európában az online élelmiszerüzletek szegmensében.

2023-ban sikeresen megvetettük a lábunkat a német és az osztrák piacon, és olyan ügyfeleket szereztünk, mint a Lazy Heroes, a Frugee és a Bookbot. Az egész DACH-régióban (Németország, Ausztria és Svájc) erős menedzsmentet építettünk ki. Ennek a terjeszkedésnek köszönhetően jelenleg mi vagyunk az egyik leggyakrabban foglalkoztatott online ételkiszállító cég Európában. Leghíresebb ügyfeleink közé tartozik a Tesco, az Albert, a Spar, a Košík.cz és a Bringmeister. Tavaly partnerséget kötöttünk a Billa áruházlánccal is, amelynek az új webáruházból biztosítjuk a kiszállítást.  

Az innovációnak köszönhetően a piaci visszaesés ellenére is új rekordokat értünk el.

Tavaly a hatékonyságra is összpontosítottunk. Új piacokon optimalizáltuk a működési folyamatokat, és megtaláltuk a flottánk hatékonyabb kihasználásának módjait. Ennek eredményeként a bruttó árrésünket 39%-kal növeltük az előző évhez képest. A vállalat növekedése a továbbra is feszült gazdasági helyzet és az e-kereskedelem visszaesése ellenére is sikeres volt. A szlovák piacon 33%-kal, a magyar piacon pedig 13%-kal növeltük forgalmunkat az előző évhez képest. Összességében sikerült 20%-kal, több mint 63 millió euróra növelni a cégcsoport forgalmát.  

„Bár az e-kereskedelmi szegmens tavaly általános visszaeséssel küzdött, sikerült jelentős növekedést elérnünk, és folytattuk a nagy nyugati piacokon való terjeszkedést. A tavalyi év erős lezárása azt jelezte, hogy idén ismét növekedést fogunk látni az e-kereskedelemben, és úgy gondoljuk, hogy a DODO-nál ezt a növekedést a piaci pozíciónk további erősítésére tudjuk majd kamatoztatni”mondja Michal Menšík, a DODO Group vezérigazgatója és többségi tulajdonosa. 

A mesterséges intelligenciával működő megrendelés-előrejelző programunkért (AI Predictor) díjat nyertünk, és folytatjuk a fenntartható logisztika fejlesztését 

Büszkék vagyunk arra, hogy innovációs erőfeszítéseinket a média is elismeri. A Financial Times a 150. helyre sorolt minket a 33 európai ország 1000 legsikeresebb vállalata között.  Az Impuls Logistics versenyen kétszer is első helyezést értünk el: Az AI Predictor a Legjobb logisztikai projekt kategóriában, a zónás logisztika pedig a Legjobb logisztikai szolgáltatás kategóriában győzött. Ugyanezeket az innovációkat díjazták a The Best of Czech and Slovak Logistics versenyen is, ahol az AI Predictor nyerte a Legjobb logisztikai termék kategóriát, a Zone Logistics pedig a Legfenntarthatóbb projekt kategóriában a 3. helyet szerezte meg. 

A zónás logisztika az az út, amellyel fenntarthatóbbá kívánjuk tenni a városi logisztikát. Ez a stratégia lehetővé teszi számunkra, hogy hatékonyabban használjuk a flottánkat, és akár 10% üzemanyagot is megtakaríthatunk. A környezetünkkel való törődésünk azonban nem csupán erre korlátozódik. 2023-ban 11 000 ebédet szállítottunk ingyenesen a menedékhelyekre. Munkatársaink 183 órát áldoztak idejükből önkéntes tevékenységekre is. 

Kilátások 2024-re: a technológia és a mesterséges intelligencia szélesebb körű alkalmazása

2024-re az ételkiszállítási üzletágunk további fejlesztését tervezzük, amelynek keretében erős új partnerek megszerzésére törekszünk az egyes piacokon, szabványosított egynapos kiszállítási szolgáltatást kínálunk a webáruházaknak, és tovább kívánunk növekedni azokon a piacokon, ahol már jelen vagyunk. 

Hiszünk abban, hogy a technológiai innováció és a mesterséges intelligencia alkalmazása létfontosságú szerepet fog játszani az utolsó kilométeres logisztikában. Ezért fektetünk be hosszú távon GAIA logisztikai platformunk további fejlesztésébe és tökéletesítésébe. A GAIA hatalmas mennyiségű adatot elemez, ezáltal optimalizálva az összes folyamatot és maximalizálva a járműflotta kihasználását. 

Tavalyi technológiai innovációnk a már említett megrendelés előrejelző – ez az eszköz akár 14 napra előre is pontosabb kapacitástervezést tesz lehetővé, órákra lebontott pontossággal. Elsőként vezettük be a dinamikus árképzést az utolsó kilométeres logisztikában. Itt azonban még messze nem állunk meg, az a célunk, hogy az iparág technológiai vezetői legyünk, és mi határozzuk meg a trendeket az egész e-kereskedelemben. Így idén is olyan új technológiai fejlesztéseken dolgozunk, amelyek az aznapi kézbesítést hatékonnyá, megfizethetővé és környezetbaráttá teszik.