31/10/2023

Megérkezett a dinamikus árképzés az utolsó kilométeres szállításba. Mit nyújt önöknek?

Repülőjegyet, szállodát vagy taxit általában dinamikus árazás alapján foglalunk. Ez azt jelenti, hogy az, aki legkorábban vagy az utolsó pillanatban, de szokatlan időpontra vagy helyre rendel, kedvezőbb árat kap. Az utolsó kilométeres szállítást eddig elkerülte ez a fajta árképzés. De csak idén őszig, amikor is mi a DODO-nál szeretnénk ezt az innovatív megoldást az utolsó kilométeres szállítás keretén belül felkínálni ügyfeleinknek. Tartsanak velünk, és derítsék ki, mit hozhat a dinamikus árazás a webáruházak számára.

Mi a dinamikus árazás

A dinamikus árazás olyan árképzési stratégia, amely keretében a cégek a piaci dinamikához igazítják termékeik vagy szolgáltatásaik árát. Az árakat kifinomult algoritmusok és adatelemzés segítségével különböző tényezők, például kereslet, napszak, konkurencia és a vásárlók elhelyezkedése alapján valós időben optimalizálják. 

A DODO-ban a fuvarozás dinamikus árazását elsősorban belső pénzügyi adatokra vagy például a kiválasztott időintervallum hosszára és az adott helyen egy adott megrendeléshez tartozó időintervallum lefedésére vonatkozó keresletre kívánjuk alapozni. A teljesen automatizált folyamat egyidejűleg számos paramétert értékel. Ez egy olyan árat eredményez, amely az adott időpontra vonatkozó aktuális keresleten és az adott időpontra vonatkozó becsült szállítási költségeken alapul.

A dinamikus árazás előnyei a végfelhasználók számára

A dinamikus árazás lehetőséget biztosít a végfelhasználóknak, hogy vonzóbb áron kapják meg a kívánt aznapi kiszállítást. Tegyük fel, hogy házhoz szállítást szeretnének rendelni kedvenc élelmiszer, gyógyszer, könyv vagy akár sportkellék üzletükből. A leggyorsabb kiszállítás fix díja ugyanakkor túl magas a számukra. Ha azonban az üzlet felajánlja, hogy az árut még aznap, csúcsidőn kívül, de olcsóbban kiszállítja, az okot adhat ezeknek a bizonytalan ügyfeleknek arra, hogy leadják a rendelésüket. Amint az a következő piackutatásból is kitűnik, a szállítási díj valóban az egyik meghatározó tényező a vásárlás során.

A dinamikus szállítási árak előnyei a webáruházak számára 

A szállítás dinamikus árazása számos előnnyel jár a webáruházak számára. Tartsanak velünk, és derítsék ki, hogyan nézhet ez ki a velünk folytatott együttműködés során. 

  1. Profitoptimalizálás és magasabb konverziók 

A dinamikus árazás lehetővé teszi számunkra, hogy a szállítási díjat az aktuális keresletnek megfelelően optimalizáljuk, vonzóbbá téve ezáltal az önök áruját. Csúcsidőn kívüli időszakokban, amikor alacsonyabb a kereslet, a szállítási díjat is csökkenthetjük, és így több olyan ügyfelet nyerhetünk, akik a rögzített (magasabb) áron nem rendeltek volna kiszállítást. 

  1. Keresletkezelés 

Csúcskereslet idején könnyen megemelhetjük a szállítási díjakat, hogy kezelni tudjuk a szállítási igényeket. A kiszállítások jobban eloszlanak az időben, ami lehetővé teszi a megrendelések gördülékenyebb feldolgozását, például az Önök éttermében és nálunk is. Ez csökkenti a személyzetre és a futárokra nehezedő nyomást. A vásárlók pedig mindig választhatnak: vagy minél hamarabb magasabb áron rendelnek, vagy várnak egy kicsit, és kevesebbet fizetnek. Akárhogy is, az ügyfélélményük pozitív marad. 

  1. Versenytársakkal szembeni előnyszerzés 

A dinamikus szállítási árképzés alkalmazása a versenytársakkal szemben szintén előnyt jelenthet. Míg a rögzített ár bizonyos esetekben túl magas lehet, a dinamikus árképzéssel vonzóbbá és végső soron olcsóbbá tehetik áruikat a vásárlók szemében.

A siker alapja: átláthatóság

Az ügyfeleknek mindig tudniuk kell, hogy mennyit fognak fizetni és miért. Ezért rajtunk múlik a helyes szállítási díj kiszámítása és ennek automatizálása. Néhány ügyféllel már dolgozunk azon koncepció tesztelésén, amelyet 2023 őszén szélesebb körben is elérhetővé teszünk.

Ha érdekli önöket a dinamikus szállítási díjak lehetősége, kérjük, vegyék fel velünk a kapcsolatot.