10/03/2025

A 2024-es év a DODO-nál: Félmillióval több kiszállított csomag kevesebb autóval és nagyobb nyereséggel 

2024 immár a nyolcadik év volt a sorban, amikor vállalatunk legalább kétszámjegyű növekedést ért el. A tavalyi árbevétel 13%-kal nőtt 2023-hoz képest, és elérte az 67,6 millió  eurót. Még ennél is nagyobb növekedést mutattunk a bruttó nyereség és az EBITDA tekintetében. Mindez a saját technológiai platformunk fejlesztésébe és a működési hatékonyságunk javításába történő befektetéseknek köszönhető. Mit árulnak el még a számok?

Növekedés határok nélkül: erősebb jelenlét Németországban és Magyarországon 

Ügyfeleink számára tavaly közel 6,5 millió csomagot szállítottunk ki hat különböző országban, ami körülbelül 500 ezerrel több, mint az előző évben. Sikeres növekedést tudhatunk magunk mögött Németországban, amely a második legerősebb piacunkká vált, miközben Magyarországon is jelentősen megerősítettük jelenlétünket: itt az egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánccal, az Auchannal kezdtük meg az együttműködést.

Magasabb nyereség a működés optimalizálásával 

A több kiszállított csomag nem jelentett több autót. Éppen ellenkezőleg. A szállítási kapacitások hatékonyabb kihasználásának köszönhetően az autók és a futárok számát is csökkentettük 2023-hoz képest.  

„2024-ben ismét gyorsabban növekedtünk, mint a piac, de ami igazán fontos, hogy jelentősen javítottuk működési hatékonyságunkat. Növeltük az üzemi árrést és a bruttó nyereséget, miközben az EBITDA is látványos növekedést mutat. 2023-hoz képest közel félmillióval több rendelést teljesítettünk kevesebb autóval és futárral, ahogy azt a termelékenység folyamatos növelésére irányuló stratégiánkban célul tűztük ki. A vállalatot felkészítjük a további növekedésre, kiemelt figyelmet fordítunk a befektetések hatékony felhasználására, hogy azok mindig igazodjanak a fejlődés üteméhez” mondja Jana Dostálová, a DODO Group pénzügyi igazgatója. 

Előzetes eredményeink szerint éves szinten 36%-kal növeltük bruttó nyereségünket, míg az EBITDA mutató 66%-kal emelkedett. Ezt a sikert kollégáinknak, futárjainknak és ügyfeleinknek köszönhetjük. Nagyon hálásak vagyunk munkájukért és bizalmukért – köszönjük! Semmiképp sem szándékozunk azonban a babérjainkon üldögélni!

Tervezett fejlesztések 2025-re: Bővülő idősávos kiszállítás 

Idén is folytatjuk a lendületes növekedést. Legfontosabb feladatunk továbbra is a kiváló minőségű, utolsó mérföldes logisztika biztosítása meglévő partnereink, például a Tesco, a Košík, a Rewe és a Samsung számára. Emellett új területre is fókuszálunk: az idősávos kiszállításra. Ezt már sikeresen bevezettük több webáruház számára Csehországban és Szlovákiában, és hatalmas lehetőséget látunk a szolgáltatás további bővítésében.  

„A vásárlói visszajelzések régóta azt mutatják, hogy az ügyfelek szeretnék kézben tartani az időbeosztásukat, és akkor akarják átvenni rendeléseiket, amikor az nekik megfelelő. Ez a rugalmasság iránti igény az oka annak, hogy a csomagautomaták népszerűsége ennyire megnőtt. Mi azonban hiszünk abban, hogy az e-kereskedelem jövője nemcsak ezekben a megoldásokban rejlik, hanem a házhoz szállításban is – csak másképp, mint ahogyan azt ma ismerjük. A DODO révén a webáruházak már most könnyedén és gyorsan biztosíthatják vásárlóiknak a lehetőséget, hogy előre kiválasszák, melyik nap és pontosan milyen időpontban szeretnék átvenni csomagjukat”mondja Michal Menšík, a DODO Group vezérigazgatója.

Hogyan haladunk az utolsó mérföldes logisztika további optimalizálásával és az idősávos kiszállítás elterjesztésével? Ezt folyamatosan nyomon követhetik itt, a közösségi oldalainkon, és persze jövőre ismét jelentkezni fogunk az aktuális összegzéssel.