5 hiba, amit biztosan nem szeretne elkövetni a Black Friday alatt
Ami az e-kereskedelemben a Black Friday idején és a karácsonyi szezonban összejön, az gyakran többet ér, mint az év többi része. Ez igaz az értékesítésre és a márkaépítésre is. Vegyük át együtt, hogy mi az, amire a logisztika szempontjából ebben a kiemelt időszakban nagyon oda kell figyelni. Nem kérdéses, hogy az áruk kiszállítása jelentős szerepet játszik abban, hogy a vásárlói visszatérnek-e Önhöz a jövőben is.
1. Több idősáv megnyitása, mint amennyire kapacitása van
Mindenképp helyes lépés, ha az ügyfeleknek felajánljuk a meghatározott időpontban történő kiszállítást. A kevesebb azonban ebben az esetben is több. Mielőtt lehetővé tennénk, hogy az ügyfelek nagyszámú időablak közül választhassanak, győződjünk meg arról, hogy van-e kapacitásunk a kiszolgálásukra. A megrendeléseket időben össze is kell állítani, és ki is kell szállítani. Ha ez nem sikerül kellő gyorsasággal, akkor a kiszállítás késni fog, és nagy az esélye, hogy magunkra haragítjuk a vásárlókat.
Mi a megoldás? Az új idősávokat fokozatosan és kontrollált módon nyissuk meg.
Ezzel elkerülhetjük a negatív értékeléseket, a kérdések áradatát az ügyfélszolgálaton és a jó hírnevünkön esett csorbát.
2. A futár nem profi
A futár lesz valószínűleg az egyetlen személy, akivel az ügyfél kapcsolatba kerül. Ezért feltétlenül győződjünk meg róla, hogy úgy viselkedik és úgy néz ki, mint egy profi, és tudja, hogyan kell használni az összes eszközt és alkalmazást. Elvégre elég egy apróság ahhoz, hogy az ügyfélben az a benyomás alakuljon ki, hogy hibát követett el, amikor nálunk vásárolt.
Mi a megoldás? Gondosan képezzük ki a futárokat, még az ideiglenes dolgozókat is.
A tiszta ruházat, a barátságos viselkedés és a gyors átadás csak javíthatja a webáruházról kialakult benyomást.
3. Nem elégséges raktárkészlet
Lehetetlen 100%-os biztonsággal tudni, hogy az emberek mit fognak vásárolni, de azért nyilván nem kell jósnak lennünk. Az előrejelzések készítésére fordított idő az értékesítés növekedése és elégedett vásárlók formájában fog megtérülni.
Mi a megoldás? Használjuk az analitikai eszközöket, a saját adatainkat, a makrogazdasági adatokat és a Pareto-szabályt.
A tavalyi vásárlási adatok, a trendek és a makrogazdasági helyzet megmutatják, hogy az emberek valószínűleg mit fognak vásárolni, és miből érdemes nagyobb készleteket felhalmozni. A Pareto-elv, amely szerint az eladások 80%-a a termékkínálat 20%-ából származik, szintén segíthet. Tudja, hogy melyek ezek a termékek?
4. A szállítási kapacitások alulbecslése
Miközben a vásárlók örvendezve pakolnak újabb és újabb terméket a kosarukba, Ön egyre gondterheltebben figyeli a saját vagy a logisztikai partnere rendelkezésére álló járművek kapacitását… A megrendelések hirtelen megnövekedett száma megakaszthatja a további értékesítésre irányuló erőfeszítéseit, ha nem biztosít tartalék járműveket.
Mi a megoldás? A szerencse a felkészülteknek kedvez. Gondoskodjon idejekorán a tartalék járművekről.
Míg általában csak 13%-ra van szükségünk a tartalék autóinkból, az év végén 20%-ra növeljük a „készletünket”.
5. Nem kielégítő raktári kapacitás
Ömlenek a megrendelések, de a kirakodás üteme nem tart lépést, még akkor sem, ha szemmel tartja az időablakok számát? Ha nem erősítjük meg a raktárunkat a szezonban, a világ összes futárszolgálata sem fog segíteni.
Mi a megoldás? Szólítsuk meg az irodai dolgozókat
Ideiglenes alkalmazottakat nem olyan könnyű felhajtani, az irodai csapat viszont nyugodtan beugorhat segíteni. Az elégedett ügyfelek mellett a csapatot is összehozza, és az egész vállalatot motiválja a karácsoy előtti roham kezelésére.
Szorítunk Önnek, hogy a webáruháza megbirkózzon a Black Friday-jel és a karácsonyi szezonnal. Ha pedig az utolsó mérföldes kiszállítással kapcsolatos gondokat igazi szakértőkre szeretné bízni, vegye fel velünk a kapcsolatot. Szívesen segítünk.